torstai 4. kesäkuuta 2015

Pää ylös ja menoks!




Alexa ei siis ole vielä mun kontrollissa vaan "tekee mitä haluaa." Siis se on vaan niin hankala, tää laji on hankala! Huonoina päivinä toivois vaan että hevoset olis robotteja jotka tekis KAIKEN mitä ihminen niiltä pyytää! Mutta niin ei ole, ne on eläviä luontokappaleita joita pitää ymmartää (varsinkin niitä tammoja!! :D) ja olla niille pomo. Alexalle ratsastaessa pitää olla ystävällinen ja rento. Toisaalta se taas vaatii ratsastajan joka nostaa sen pään ylös, laittaa pohkeen kiinni kylkiin ja sanoo " JA NYT MENTIIN!!!"

Oltiin viime sunnuntaina Teponluona estevalmennuksessa. Valmennustunnin teemana oli saada tamma mun hallintaan. Valmennus meni itseasiassa ihan hyvin, sain vaan korjailla aikapaljon mun omaa tekemistä siellä selässä.




alotettiin alkuverkassa ihan normisti, eli ravissa ravipuomeja, voltteja ja avotaivutusta. Volteilla ja avossa kuulu melkein aina huuto "Ulko avut! älä käännä sen päätä sisälle! " mä siis roikuin kokoajan sisäohjassa, ja varsinkin oikeassa kierroksessa. Mä en ymmärrä miks se ei korjaannu, vaikka mä yritän parhaani? Kai se vaan tulee jotenkin selkäytimestä? Se parani kuitenkin loppua kohden jo vähäsen. Ravin jälkeen otettiin laukkaa ja tehtiin siinä paljon voltteja. Alexa oli paljon parempi vasempaan kierrokseen kuin oikeaan.


Esteverkka alko sitten puomi-pysty-puomi linjalla jonka jälkeen piti kevyessä istunnassa siirtää raviin ja käyntiin. Aluks Alexa kävi siin vähän kuumana ja nosti pään ylös ravisiirtymisessä, mutta loppua kohti rauhoittu ja parani.

sitten tultiin parikustaa kolmoissarja, ristikko pysty, ristikko.Ekaan väliin tuli yksi lyhyt askel ja tokaan kaksi lykyttä. Se toli itseasiassa aika hyvin.  Alexa hyppäs ylöspäin, ei eteenpäin. Kolmannella kerralla kun Teppo nosti kaikkia esteitä mä jäin ennen a-osaa nypläämään ja Alexa stoppas. Sen jälkeen tulin uudestaan ja paljon rennommalla kädellä! Se onnistu sitten täydellisesti.



Verkka hyppyjen jälkeen me tultiin rataa. Ekana oli se pysty mitä tultiin verkassa. Siitä 7-8 askelta ja okseri. Tulin pystylle liian lähelle ja okserilla en saanut rentoutettua OIKEETA KÄTTÄ! Hypyn jälkeen mä kuulin huudon: ALA JAA SIIHEN OIKEESEEN KÄTEEN KIINNI!!!!! 
Seuraavana oli sitten se kolmoissarja, mutta vaan toisinpäin. Askeleet oli tosi lyhyitä ja mun mielestä se jumppasi Alexaa tosi hyvin. Sarjan jälkeen teppo huusi vastaavasti kehuja:: NOOIN! JUSTIINDA NÄIN! 





Vika tehtävä oli kolmenesteen kaareva linja. Linja oli pysty neljäaskelta, okseri neljäaskelta ja lankku. Ne tuli kanssa tosi hyvin! Alkurata oli siis haastava joten tultiin se uudestaan. ekalle pystylle tuli hyvin mutta okserilla unohdin ottaa puiolipidätteet läpi ja hyppy lähti tosi pitkältä! Lähestyin okseria vielä kerran ja nyt mulla oli vasta paketti hallinnassa. Kun vielä viimeisen kerran lähestyin okseria, mä vaan tunsin kun Alexan etujalat nous ilmaan ja se laukkas ylämäkeen! Voi vitsi mikä fiilis! Siltä sen pitäis tuntua aina ja jokaikisessä lähestymisessä!!



T: Ida ja Alexa





4 kommenttia:

  1. tosi kivan olonen blogi! jään kyllä seurailemaan :)

    jos kiinnostaa: sarajamimmu.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Tää sun blogi on ihana ja ootte kehittyny alexankaa niin paljon niist alkuajoist! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja toivottavasti ainaski ollaan ettei kaikki se hiki ja itku oo mennu ihan turahsta, hehheh!! :D

      Poista